سفارش تبلیغ
صبا ویژن

موارد استفاده رنگ پودری

اعمال رنگ پودری (الکترواستاتیک)بر روی انواع قطعات فلزی امکان پذیر است،بطوریکه امروزه انواع صنایع دنیا از پوشش رنگ پودری بدلیل سرعت،کیفیت و مقرون به صرفه بودن آن استفاده می کنند که شامل پنج گروه به شرح ذیل می باشد.

اول- لوازم خانگی با ابعاد بزرگ مانند یخچال های صنعتی و خانگی، فریزر ها ،ماشین لباسشویی،خشک کن های دوار، کولرها و خنک سازها، هواکش و هود، رادیاتورها، اجاق گاز و ... در اغلب این مصنوعات از رنگ اپوکسی –پلی استر بصورت هیبرید برای پوشش استفاده شده است. این نوع پوشش پایداری خوب و براقیت قابل قبولی دارد.

دوم- مبلمان فلزی،قفسه بندی، پایه های تختخواب فلزی، تابلو ابزار، تابلوهای کنترل، تجهیزات آتش نشانی،تجهیزات بیمارستانی،دیوارها و جدا کننده های فلزی.این گروه از نظر میزان مصرف رنگ پودری در رتبه دوم می باشند.

سوم- قطعات خودرو

چهارم- ماشین آلات صنعتی و کشاورزی

پنجم- صنایع تولیدی محصولات فلزی متفرقه:تولیدات این گروه عبارتند از تجهیزات معماری، مبلمان باغ، نرده باغ، درب گاراژ، پایه لوستر و لامپ

 

مزایای استفاده از رنگهای پودری

امروزه رنگ پودری  برای حفاظت و زیباسازی بسیاری از سطوح فلزی  وغیر فلزی مورد استفاده قرار میگیرند. این رشد نتیجه ترکیب فواید زیست محیطی، اقتصادی وفنی این پوشش ها می باشد.بطور کلی مزایای پوششهای پودری عبارتند از:

مزایای زیست محیطی

پوشش های پودری بدلیل اینکه صد در صد جامد هستند و شامل هیچگونه حلالی نیستند و از این بابت یک فنآوری سازگار با محیط زیست می باشد. مراحل تولید رنگ پودری کاملاً خودکار و بسته بوده و مواد بسیار کمی از بین می رود. هنگام اعمال نیز مواد پاشیده شده اضافه قابل بازیافت می باشد. این سیستم ها با کاهش تلفات و ضایعات ، الودگی هوا را به کمترین مقدار می رساند  .

مزایای اقتصادی

از آنجائیکه بازده استفاده از رنگ پودری می تواند نزدیک به 100 درصد باشد اتلاف مواد گران قیمت بسیار ناچیز است .

خواص عالی پوشش نهایی

 

پوششهای پودری در دمای بالاتر نسبت به انواع مایع پخت میشوند و به همین دلیل، فیلم نهایی ایجاد شده با آنها از مقاومت های مکانیکی و شیمیایی به مراتب بالاتری  در مقایسه با بسیاری از گروه های پوششهای مایع برخوردار است.